fbpx

Blog

Zločiny kampaní aneb proč vznikají bizáry

Ve videích lezou z popelnice, zpívají rádoby popové popěvky, neuvědomují si dvojsmysly, které píší na plakáty nebo je naopak hojně používají. Kandidáti pravidelně při komunálních volbách (nejen) spustí stavidla a protrhnou hráze bizáru. Sociální sítě ho jsou plné. Sdílí se, posílá dál, protože se mu smějeme. Občas skutečně pobaví, často je ale spíš k pláči.…
Více


3. 5. 2024 0

Klaus ve sluchátku aneb jak ODS zabila telemarketing v kampaních

„Dobrý den, u telefonu Václav Klaus. Omlouvám se, že vstupuji do Vašeho domova…“ Psal se rok 2002, volby byly ve znamení souboje ODS a ČSSD. Do Poslanecké sněmovny se probojovaly 4 uskupení a nechybělo mnoho a byly by jen tři. Ve vyhrocené atmosféře sáhla ODS po telemarketingu, který dosud nebyl v takové míře použit. A…
Více


3. 5. 2024 0

Lákavá politická nahota

Jsou období, kdy politici (ale nejen oni) přemýšlejí nad tím, čím zaujmou. Tohle nebezpečné chování nabývá na intenzitě zejména, když se blíží volby. Občas někoho v týmu prostě napadne, že nahota je ta správná strategie a sázka na jistotu. Funguje to? V roce 2009 vytáhla na plakáty politiky v plavkách ODS, která přichystala pár billboardů…
Více


4. 4. 2024 0

Knížecí rady pro KDU-ČSL

KDU-ČSL ve světle klesajících preferencí vede zásadní debatu o své budoucnosti. Jako bývalý šéf analytického oddělení této strany jsem neodolal a dovolím si pár poznámek, které obvykle moudře vyprávím u piva. EDIT: V KDU-ČSL bude ve světle nízkých preferencí sílit tlak po větší vlastní viditelnosti, to samozřejmě může ohrozit soudržnost Spolu. Značku to lidovcům nezachrání,…
Více


5. 2. 2024 0

AI: logo SRO

V médiích se objevila spekulace ohledně nové Strany rozpočtové odpovědnosti. Tak jsme prověřili, zda by AI dokázala navrhnout nové logo, protože by SRO mohla být první strana s marketingovou podporou umělé inteligence. 🙂 Pokus ukázal, že si evidentně ještě chvíli ty grafiky musíme platit. Celá sbírka je pokusem pro pobavení, kdyby tomu náhodou někdo chtěl…
Více


21. 1. 2024 1

Hlas pro změnu: Jak nový zákon změní volební kampaně

Potřebujeme nový zákon o volebních kampaních Potřebujeme. Volebních zákonů máme hromadu a v každém je kampaň řešena trochu jinak. Ďábel se obvykle skrývá v detailu, takže odstranit všechny ty odlišnosti je jen dobře. Dvě desítky let se mluví o volebním kodexu, který by odstranil všechny nesrovnalosti, ale evidentně opět nebude. Tenhle důvod má svou temnou…
Více


30. 12. 2023 0

Miroslav Kalousek, půl milionu hlasů

Miroslav Kalousek kontinuálně oslovuje asi půl milionu hlasů. V bitvě proti populistům je potřebujeme. Málokdo to přiznává, ale všechna témata, které dnes řešíme (až na korupční skandály) jsou spojená s Evropskou unií. Energie, válka na Ukrajině nebo migrace – to vše se řeší a vyjednává na evropské úrovni. Naše země (a ne, nejsme v tom…
Více


11. 12. 2023 1

Jmenuji se Babiš, Miloš Babiš

Babiš takřka ovládl volby v roce 2013 (jeho ANO skončilo o prsa druhé za ČSSD) a aby toho nebylo málo, do Sněmovny usedli Babišové hned dva. Miloš zůstal stranou svého slavnějšího jmenovce Andreje, přestože z 13. místa přeskákal všechny kandidáty na středočeském volebním lístku hnutí ANO 2011. Andrej Babiš v Praze sice získal o 10…
Více


28. 11. 2023 0

Kalouskova složenka: falešná složenka, skutečný poprask

Na jaře roku 2010 do českých domácností došel velmi zvláštní leták. Složenka na 121 000 korun českých. Co na tom, že nešla zaplatit. Způsobila pěkný poprask včetně jedné poplašné zprávy o úmrtí. Byla falešná. Složenka i ta zpráva. Dodnes si vzpomínám na podvečerní rozhovor, kdy jsem šéfovi organizačního oddělení ukazoval složenku a říkal jsem mu,…
Více


13. 11. 2023 0
Jaroslav Poláček a Karel Schwarzenberg na programové konferenci TOP 09

Karel Schwarzenberg

Někdy v létě 2009 jsem ho potkal poprvé v roli volebního manažera, přestože jsme se viděli poprvé pár let před tím na Dřevíči. Vznikla TOP 09. Předčasné volby měly být za pár týdnů. Dovolím si sdílet tři vzpomínky, které mi utkvěly v paměti. Tou první je setkání v tom horkém létě. Za mnohé naše první…
Více


12. 11. 2023 0

Kde končí transparentnost: Skryté financování volebních kampaní

Výdaje na volební kampaň jsou v naší zemi regulované zákonem, který stanoví, kolik maximálně můžete za kampaň utratit. Týká se to všech kampaní mimo komunálních. Díky tomu se zrodil další rozdíl mezi politickým a tím „normálním“ marketingem. Do té doby nás šokovaly odhady expertů, kolik stovek milionů stály kampaně (mnohdy to byla hrozná hausnumera) a dnes…
Více


9. 10. 2023 0

Na tyhle věci nezkoušejte zapínat Facebookovou reklamu

Facebookovou reklamu pouštím od doby, kdy se ještě všechno zapínalo na dosahy, takže se zcela neskromně považuju za starýho mazáka. A přesto mne dokáže Meta, velmi často nemile, překvapit.  Bacha na chlast Víte, že pokud nemáte písemné svolení přímo od Mety, nemůžete inzerovat reklamu na odvykací centra? Možná víte. Problém ovšem je, že pravidla často…
Více


18. 9. 2023 0