Kampaň bez voleb
Kampaň má smysl, když osloví správné lidi ve správný čas. Teď je to spíš plýtvání energií na publikum, které ještě ani nepřišlo do sálu.
Kampaň má smysl, když osloví správné lidi ve správný čas. Teď je to spíš plýtvání energií na publikum, které ještě ani nepřišlo do sálu.
Tady je výčet nástrojů, které už dnes používáme ve volebních kampaních. Žádná omáčka, prostě seznam toho, co umíme a děláme. Smysl takového počínání je však prostý – dosáhnout větší konverze od osloveného voliče po voliče volícího. A v tom se zdá AI a automatizace jako výzva.
PRodukujeme je průkopníkem v použití AI v českých volebních kampaních. Nasazení chatbota Claude 3.5 pomáhá voličům s dotazy ohledně programů a kandidátů. Sledujeme trendy a přinášíme inovativní řešení.
Stříháme metr. Napadlo mě to ráno ve sprše. Do voleb je asi měsíc. Vrcholí tzv. produkční fáze, což znamená, že teď vše opravdu jede naplno. Období krátkých nocí, drnčících telefonátů a vypjatých emocí. Budu sem o tom psát. Stručně, deníkově. Upřímně, nebudu mít čas dělat z toho slohové cvičení. Chci napsat každý den, občas natočím…
Read more
Dobrá zpráva je, že (dá-li parlament) budeme mít zákon o kampaních. Je v něm ale jedna zrada.
Naše zkušenost s poměrným volebním systémem vede k tomu, že si velká část lidí myslí, že sami ve volbách nic nezmění. Že jeden hlas z hlediska statistiky nemá žádnou váhu. Tady jsou tři příklady, kdy to ale vůbec neplatilo.Než se pustíme do nedávné historie, je důležité říci, že většina voleb, do kterých vstupujeme, se opírá…
Read more
Ve videích lezou z popelnice, zpívají rádoby popové popěvky, neuvědomují si dvojsmysly, které píší na plakáty nebo je naopak hojně používají. Kandidáti pravidelně při komunálních volbách (nejen) spustí stavidla a protrhnou hráze bizáru. Sociální sítě ho jsou plné. Sdílí se, posílá dál, protože se mu smějeme. Občas skutečně pobaví, často je ale spíš k pláči.…
Read more
„Dobrý den, u telefonu Václav Klaus. Omlouvám se, že vstupuji do Vašeho domova…“ Psal se rok 2002, volby byly ve znamení souboje ODS a ČSSD. Do Poslanecké sněmovny se probojovaly 4 uskupení a nechybělo mnoho a byly by jen tři. Ve vyhrocené atmosféře sáhla ODS po telemarketingu, který dosud nebyl v takové míře použit. A…
Read more
Jsou období, kdy politici (ale nejen oni) přemýšlejí nad tím, čím zaujmou. Tohle nebezpečné chování nabývá na intenzitě zejména, když se blíží volby. Občas někoho v týmu prostě napadne, že nahota je ta správná strategie a sázka na jistotu. Funguje to? V roce 2009 vytáhla na plakáty politiky v plavkách ODS, která přichystala pár billboardů…
Read more
KDU-ČSL ve světle klesajících preferencí vede zásadní debatu o své budoucnosti. Jako bývalý šéf analytického oddělení této strany jsem neodolal a dovolím si pár poznámek, které obvykle moudře vyprávím u piva. EDIT: V KDU-ČSL bude ve světle nízkých preferencí sílit tlak po větší vlastní viditelnosti, to samozřejmě může ohrozit soudržnost Spolu. Značku to lidovcům nezachrání,…
Read more
V médiích se objevila spekulace ohledně nové Strany rozpočtové odpovědnosti. Tak jsme prověřili, zda by AI dokázala navrhnout nové logo, protože by SRO mohla být první strana s marketingovou podporou umělé inteligence. 🙂 Pokus ukázal, že si evidentně ještě chvíli ty grafiky musíme platit. Celá sbírka je pokusem pro pobavení, kdyby tomu náhodou někdo chtěl…
Read more
Potřebujeme nový zákon o volebních kampaních Potřebujeme. Volebních zákonů máme hromadu a v každém je kampaň řešena trochu jinak. Ďábel se obvykle skrývá v detailu, takže odstranit všechny ty odlišnosti je jen dobře. Dvě desítky let se mluví o volebním kodexu, který by odstranil všechny nesrovnalosti, ale evidentně opět nebude. Tenhle důvod má svou temnou…
Read more