fbpx

Pět využití AI ve volebních kampaních

Pět využití AI ve volebních kampaních

21. 9. 2024 Kampaně 0

Tady je výčet nástrojů, které už dnes používáme ve volebních kampaních. Žádná omáčka, prostě seznam toho, co umíme a děláme.

  1. AI pro komunikaci – využíváme platformu Chatbuilders, která nám umožňuje zapojit více model AI a nabídnout voličům informace o programu, kandidátech, průběhu voleb. Vše na základě přirozeného jazyka, ne jednoduchého (a vlastně hloupého) algoritmu, když něco, tak něco. Tohle je výrazně lepší a může to v nějaké (relativně malé) míře nahradit kontaktní kampaň. Respektive ji to může zajímavým způsobem rozšířit. Zkušenosti z této kampaně jsou skvělým zdrojem dat a informací pro další volby. Future is comming.
  2. ChatGPT a další modely jsou pomocníkem pro formulaci programu, různých textových výstupů, přeformulaci prohlášení, ale pojďme si říci, že dobrý autor (říká se copywritter) ještě pořád má své místo na slunci.
  3. Ilustrační obrázky Vám vygeneruje Chat GPT s modelem Dall-E 3, ale dýchá mu na záda Flux. Jde o to, co chcete. Flux se například dokáže naučit obličej a pracovat s ním. Chcete vědět, jak byste vypadali jako modelka, i když jste muž? Vše je možné. Jediné, co musíte vymyslet je zasazení do kontextu, i když to s novým o1-preview, tak bude trochu „jiné“.
  4. Potřebujete plánovat kontaktní kampaně a přemýšlet na základě mapy. AI od Googlu, Gemini umí pracovat s programy Google – Maps a Youtube jsou první na řadě.
  5. Automatizace budou nepochybně výhodou pro široké nasazení těchto nástrojů, protože v těch „velkých“ volbách potřebujete pracovat s velkým počtem lidí. Stejně jako existují v marketingu spotřebitelské trychtýře, tak i v tom politickém bude možné nasadit systémy, které se pokusí se „zájemce“ udělat přesvědčeného voliče. S využitím různých nástrojů a komunikačních kanálů. Například systémy na posílání mailů (Mailchimp nebo český Ecomail) či SMS (SMS-manager). Méně zapojení lidí znamená menší náklady a dostupnost takových nástrojů i pro menší, levnější kampaně.
  6. Speciální nástroje nám dnes pomáhají vytvářet grafiku (Canva), pracovat s titulky ve videích (Descript), stříhat (Canva a OpenShot), rozpohybovat grafiku (Canva a Runway). Nebo třeba vytvořit rychle krátká vide z delšího. Používali jsme i Auphonic pro úpravy zvuku a odstranění šumu.

Ten seznam by mohl být mnohem delší. Automatizace dovolují přenášení informací mezi FB/Insta stránkami, jejich lajkování, komentování. Přenášení informací z digitálního světa do toho reálného. Smysl takového počínání je však prostý – dosáhnout větší konverze od osloveného voliče po voliče volícího. A v tom se zdá AI a automatizace jako výzva.

Views: 90