Pět využití AI ve volebních kampaních
Tady je výčet nástrojů, které už dnes používáme ve volebních kampaních. Žádná omáčka, prostě seznam toho, co umíme a děláme.
- AI pro komunikaci – využíváme platformu Chatbuilders, která nám umožňuje zapojit více model AI a nabídnout voličům informace o programu, kandidátech, průběhu voleb. Vše na základě přirozeného jazyka, ne jednoduchého (a vlastně hloupého) algoritmu, když něco, tak něco. Tohle je výrazně lepší a může to v nějaké (relativně malé) míře nahradit kontaktní kampaň. Respektive ji to může zajímavým způsobem rozšířit. Zkušenosti z této kampaně jsou skvělým zdrojem dat a informací pro další volby. Future is comming.
- ChatGPT a další modely jsou pomocníkem pro formulaci programu, různých textových výstupů, přeformulaci prohlášení, ale pojďme si říci, že dobrý autor (říká se copywritter) ještě pořád má své místo na slunci.
- Ilustrační obrázky Vám vygeneruje Chat GPT s modelem Dall-E 3, ale dýchá mu na záda Flux. Jde o to, co chcete. Flux se například dokáže naučit obličej a pracovat s ním. Chcete vědět, jak byste vypadali jako modelka, i když jste muž? Vše je možné. Jediné, co musíte vymyslet je zasazení do kontextu, i když to s novým o1-preview, tak bude trochu „jiné“.
- Potřebujete plánovat kontaktní kampaně a přemýšlet na základě mapy. AI od Googlu, Gemini umí pracovat s programy Google – Maps a Youtube jsou první na řadě.
- Automatizace budou nepochybně výhodou pro široké nasazení těchto nástrojů, protože v těch „velkých“ volbách potřebujete pracovat s velkým počtem lidí. Stejně jako existují v marketingu spotřebitelské trychtýře, tak i v tom politickém bude možné nasadit systémy, které se pokusí se „zájemce“ udělat přesvědčeného voliče. S využitím různých nástrojů a komunikačních kanálů. Například systémy na posílání mailů (Mailchimp nebo český Ecomail) či SMS (SMS-manager). Méně zapojení lidí znamená menší náklady a dostupnost takových nástrojů i pro menší, levnější kampaně.
- Speciální nástroje nám dnes pomáhají vytvářet grafiku (Canva), pracovat s titulky ve videích (Descript), stříhat (Canva a OpenShot), rozpohybovat grafiku (Canva a Runway). Nebo třeba vytvořit rychle krátká vide z delšího. Používali jsme i Auphonic pro úpravy zvuku a odstranění šumu.
Ten seznam by mohl být mnohem delší. Automatizace dovolují přenášení informací mezi FB/Insta stránkami, jejich lajkování, komentování. Přenášení informací z digitálního světa do toho reálného. Smysl takového počínání je však prostý – dosáhnout větší konverze od osloveného voliče po voliče volícího. A v tom se zdá AI a automatizace jako výzva.
Views: 80