Jaroslav Poláček
Sdílejte
Napsal: Jaroslav Poláček
Dočteno? Pošlete to dál.


Letošní volební kampaň, která se z velké míry přestěhovala na sociální sítě, potvrdila, že pokud chcete vyšší dosahy, nevyhnete se videím. Přestože existují výborné online pomůcky, do repertoáru volebního manažera začnou patřit programy na úpravu videa a zvuku. Stejně jako tam už před lety přibyly grafické programy na základní úpravu fotek apod.
Jen pro zajímavost, ověření reklamního účtu na Googlu letos trvalo bezmála dva měsíce, protože prostě komunikace s Mikelem, Jane, Tomem, Giny a dalšími z helpdesku není produktivní.
Zpřísnění podmínek politické reklamy
Když už jsme u těch sítí, internetu a dosahů, zpřísnění podmínek pro zadávání politické reklamy ze strany Facebooku a Googlu bylo přinejmenším podobně důležité jako celá naše volební legislativa. Hlídání obsahu a průkazně podepsaná reklama přispěly k transparentnosti voleb víc než podpisy na billboardech, kde je uvedené logo či jméno kandidáta. Jen pro zajímavost, ověření reklamního účtu na Googlu letos trvalo bezmála dva měsíce. Protože prostě komunikace s Mikelem, Jane, Tomem, Giny a dalšími z helpdesku není produktivní. Důsledek je jasný – zvýhodněné budou agentury, které budou ovládat tuhle speciální oblast reklamy na internetu a budou na to mít připravené nástroje. Představa, že si každý kandidát zapne reklamu via ověřený business účet je přinejmenším naivní, protože to je prostě složité.
Letošní kampaně, které se z velké míry přestěhovaly na sociální sítě, potvrdily, že pokud chcete vyšší dosahy, nevyhnete se videím.
Volební kampaň strachu není vždy výhra
No a do třetice ve dvou senátních obvodech v druhém kole rezonovalo téma uprchlíků. Oba kandidáti s tímto tématem do Senátu neprošli, přestože udělali vše pro to, aby voliči protikandidáta zůstali doma. Podcenili to, že ta čtvrtina lidí, která chodí k volbám do druhého kola, není totéž, co voliči v prezidentských volbách, kde je mnohem větší volební účast. Na druhou stranu, tohle není důkaz toho, že strach z neznámého v českém voliči navěky zmizel a bylo by tragickou chybou si to myslet.
Výzkumy, které jsme realizovali, potvrdily stále stejnou a známou věc. Senát i v roce 2020 měl velmi špatnou pozici, jen minimum lidí tahle instituce zajímá. V posledních měsících jsme ale na vlastní oči viděli, že to může být jinak. A měření agentury STEM potvrdilo nejvyšší zájem za posledních pět let. Sebevědomá politika Senátu, která vyvrcholila cestou na Tchaj-wan, ukázala cestu k výraznějšímu vnímání celé horní komory. Nová třetina senátorů může tomuto směřování pomoci. Kéž se jim to povede.
Psáno pro ihned.cz.
Více článků o volbách najdete tady.
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Na konci března zahájila koalice Spolu volební kampaň a v rámci ní zvolila výrazné barvy v čele se zelenou a meruňkovou. Co na to odborníci?
Psal se rok 2006. Pár týdnů před volbami média zaplavily dramatické titulky: „Lidovci by se do Sněmovny nedostali!“ Nastal mazec.
O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.
1. Co jsou komunální volby a kdo má právo volit? 2. Kdo může být zvolen do zastupitelstva obce? 3. Jaké jsou překážky výkonu volebního práva? 4. Jak se vytváří volební okrsky a obvody? 5. Jaké existují druhy volebních stran a jak se podává kandidátní listina? 6. Jak se hlasuje a co se děje s hlasovacími lístky? 7. Jak se zjišťují výsledky voleb a co se stane, když se objeví chyby nebo nesrovnalosti?