Jaroslav Poláček
Sdílejte
Napsal: Jaroslav Poláček
Dočteno? Pošlete to dál.


Praha, 16. 9. 2024 – Společnost PRodukujeme se stala průkopníkem v oblasti využívání umělé inteligence v letošních volebních kampaních. “Nasadili jsme zřejmě jako první v České republice AI, konkrétně Claude 3,5. Tento model obsluhuje našeho chatbota, jenž pomáhá voličům odpovídat na dotazy ohledně programu i kandidátů. Nastavili jsme umělou inteligenci, aby odpovídala na dotazy voličů. Nepoužíváme ji na generování šestiprstých postav, ani na vytváření hrůzných rasistických motivů jako extremisté,” vysvětluje volební manažer a zakladatel agentury Jaroslav Poláček.
„Naše agentura sleduje trendy v technologiích a testuje modely AI pro volební kampaně, protože to může skokově zvýšit kvalitu služeb. Díky AI můžeme rychle a efektivně odpovídat na dotazy voličů a víme, že to má pozitivní vliv na jejich spokojenost. Zároveň nevím o žádné jiné agentuře, která by tuto technologii letos využila v takovém rozsahu,“ říká Poláček.
Kreativita dotazů voličů je velmi široká, a proto odpovědi většinou museli vyřizovat lidé zapojení do kampaně. To se s nástupem jazykových modelů změnilo. Voliči se mohou ptát stejně jako by se ptali na osobním setkání s kandidátem. Počítač jich ale zvládne obsloužit řádově mnohem více. “My jsme se samozřejmě nezbavili kontroly, protože šlo o experimentální nasazení této technologie. Pravidelně čteme diskuze a reagujeme na ně, pokud je potřeba,“ vysvětluje Poláček.
Například v kampani senátora Herberta Pavery dosud AI pomohla obsloužit necelých 400 voličů, asi ¼ ho vyzkoušela na Facebooku a zbytek na webu. Zhruba polovina voličů se rozhodla vrátit se ke klasickému chatu a vybrala si, že pošle osobní vzkaz jako obvykle. S odpověďmi experimentuje asi čtvrtina lidí. Zkouší i kvíz, který zjišťuje, zda jsou jejich názory v souladu s názory kandidáta.
AI jsme nasadili i v kampani SPOLU pro Liberecký kraj.
Agentura PRodukujeme plánuje v budoucnosti nadále rozšiřovat využití umělé inteligence, a to jak pro interní procesy, tak i pro poskytování služeb klientům. Chceme klientům nabídnout takové služby, které by si před lety nemohli dovolit kvůli jejich ceně. Dnes to bude díky technologiím možné.”
Jak to funguje
Představte si si, že se chcete zeptat na volební program. Při vstupu do dialogového okna chatu (na webu, Facebooku/Messengeru nebo Instagramu) zjistíte, že vám může odpovídat AI. A máte možnost ji hned vypnout. Dozvíte se, že přes veškerou snahu nemusí být vždy odpovědi přesné. V dalším kroku potvrdíte, že rozumíte podmínkám. Následně dostanete na výběr z často kladených dotazů (kdy jsou volby, jaký program má kandidát apod). Můžete se ale rovnou zeptat na to, co vás zajímá. Odpovědi již formuluje AI s tím, že další debata pokračuje přirozeným jazykem. Součástí vstupní nabídky je i kvíz, ve kterém si můžete zkusit shodu s jednotlivými výroky kandidáta. Na konci získáte vyhodnocení.
O PRodukujeme:
PRodukujeme je PR a komunikační agentura s více než dvacetiletou praxí v oblasti volebních kampaní, politického marketingu, produkce a krizové komunikace. Specializujeme se na tvorbu strategií, které pomáhají našim klientům efektivně oslovit jejich cílové skupiny a dosahovat maximálního efektu. Naši klienti oceňují nejen náš profesionální přístup, ale i osobní angažovanost, díky které se často stáváme jejich dlouhodobými partnery. Jsme vždy k dispozici a našim klientům pomáháme nejen s realizací projektů, ale i s každodenní komunikací.
Kontakt pro média:
Jaroslav Poláček, majitel agentury PRodukujeme
732806898, jaroslav@produkujeme.cz
Praha, 16. 9. 2024 – Společnost PRodukujeme se stala průkopníkem v oblasti využívání umělé inteligence v letošních volebních kampaních. “Nasadili jsme zřejmě jako první v České republice AI, konkrétně Claude 3,5. Tento model obsluhuje našeho chatbota, jenž pomáhá voličům odpovídat na dotazy ohledně programu i kandidátů. Nastavili jsme umělou inteligenci, aby odpovídala na dotazy voličů. Nepoužíváme ji na generování šestiprstých postav, ani na vytváření hrůzných rasistických motivů jako extremisté,” vysvětluje volební manažer a zakladatel agentury Jaroslav Poláček.
„Naše agentura sleduje trendy v technologiích a testuje modely AI pro volební kampaně, protože to může skokově zvýšit kvalitu služeb. Díky AI můžeme rychle a efektivně odpovídat na dotazy voličů a víme, že to má pozitivní vliv na jejich spokojenost. Zároveň nevím o žádné jiné agentuře, která by tuto technologii letos využila v takovém rozsahu,“ říká Poláček.
Kreativita dotazů voličů je velmi široká, a proto odpovědi většinou museli vyřizovat lidé zapojení do kampaně. To se s nástupem jazykových modelů změnilo. Voliči se mohou ptát stejně jako by se ptali na osobním setkání s kandidátem. Počítač jich ale zvládne obsloužit řádově mnohem více. “My jsme se samozřejmě nezbavili kontroly, protože šlo o experimentální nasazení této technologie. Pravidelně čteme diskuze a reagujeme na ně, pokud je potřeba,“ vysvětluje Poláček.
Například v kampani senátora Herberta Pavery dosud AI pomohla obsloužit necelých 400 voličů, asi ¼ ho vyzkoušela na Facebooku a zbytek na webu. Zhruba polovina voličů se rozhodla vrátit se ke klasickému chatu a vybrala si, že pošle osobní vzkaz jako obvykle. S odpověďmi experimentuje asi čtvrtina lidí. Zkouší i kvíz, který zjišťuje, zda jsou jejich názory v souladu s názory kandidáta.
AI jsme nasadili i v kampani SPOLU pro Liberecký kraj.
Agentura PRodukujeme plánuje v budoucnosti nadále rozšiřovat využití umělé inteligence, a to jak pro interní procesy, tak i pro poskytování služeb klientům. Chceme klientům nabídnout takové služby, které by si před lety nemohli dovolit kvůli jejich ceně. Dnes to bude díky technologiím možné.”
Jak to funguje
Představte si si, že se chcete zeptat na volební program. Při vstupu do dialogového okna chatu (na webu, Facebooku/Messengeru nebo Instagramu) zjistíte, že vám může odpovídat AI. A máte možnost ji hned vypnout. Dozvíte se, že přes veškerou snahu nemusí být vždy odpovědi přesné. V dalším kroku potvrdíte, že rozumíte podmínkám. Následně dostanete na výběr z často kladených dotazů (kdy jsou volby, jaký program má kandidát apod). Můžete se ale rovnou zeptat na to, co vás zajímá. Odpovědi již formuluje AI s tím, že další debata pokračuje přirozeným jazykem. Součástí vstupní nabídky je i kvíz, ve kterém si můžete zkusit shodu s jednotlivými výroky kandidáta. Na konci získáte vyhodnocení.
O PRodukujeme:
PRodukujeme je PR a komunikační agentura s více než dvacetiletou praxí v oblasti volebních kampaní, politického marketingu, produkce a krizové komunikace. Specializujeme se na tvorbu strategií, které pomáhají našim klientům efektivně oslovit jejich cílové skupiny a dosahovat maximálního efektu. Naši klienti oceňují nejen náš profesionální přístup, ale i osobní angažovanost, díky které se často stáváme jejich dlouhodobými partnery. Jsme vždy k dispozici a našim klientům pomáháme nejen s realizací projektů, ale i s každodenní komunikací.
Kontakt pro média:
Jaroslav Poláček, majitel agentury PRodukujeme
732806898, jaroslav@produkujeme.cz
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
1. Kdo má právo volit do zastupitelstva obce? 2. Kdo může být zvolen do zastupitelstva obce? 3. Jaké jsou překážky výkonu volebního práva? 4. Jak se vytváří volební okrsky a obvody? 5. Jaké existují druhy volebních stran a jak se podává kandidátní listina? 6. Jak se hlasuje a co se děje s hlasovacími lístky? 7. Jak se zjišťují výsledky voleb a co se stane, když se objeví chyby nebo nesrovnalosti?
Zvažujete kandidovat do voleb? Pak Vás čeká spousta výzev, které jste ze začátku možná vůbec nečekali. Proto jsme sepsali praktické desatero, se kterým by měl každý kandidát počítat, když do víru kampaně vstupuje.
Parlament projednává návrh zákona o volebních kampaních, který přináší mimo jiné nový přestupek týkající se lží. Server Podnikatel.cz se na nás obrátil s pěti dotazy ohledně tohoto zákona, článek na tomto serveru vyšel 3. února 2025.
Tady je výčet nástrojů, které už dnes používáme ve volebních kampaních. Žádná omáčka, prostě seznam toho, co umíme a děláme. Smysl takového počínání je však prostý - dosáhnout větší konverze od osloveného voliče po voliče volícího. A v tom se zdá AI a automatizace jako výzva.