Jaroslav Poláček
Sdílejte
Napsal: Jaroslav Poláček
Dočteno? Pošlete to dál.


Facebookovou reklamu pouštím od doby, kdy se ještě všechno zapínalo na dosahy, takže se zcela neskromně považuju za starýho mazáka. A přesto mne dokáže Meta, velmi často nemile, překvapit.
Bacha na chlast
Víte, že pokud nemáte písemné svolení přímo od Mety, nemůžete inzerovat reklamu na odvykací centra? Možná víte. Problém ovšem je, že pravidla často hlídá stroj a ne člověk, takže se může klidně stát, že rozhovor o závislosti s adiktologem vyhodnotí jako propagaci odvykacího centra a blokne vám nejen reklamu, ale i reklamní účet a nakonec i možnost pouštět reklamy na stránce, bez možnosti se odvolat.
Pistol klidně, ale ne fašistům
V Metě jsme všichni mentálně na “americké půdě” nebo alespoň Meta si to asi myslí, tedy vždy do doby, než dostane pokutu ve výši HDP Lucemburska od Evropské komise. Nicméně stále lze inzerovat ve Facebooku zbraně, pokud doložíte, že máte legální kamenný obchod se zbraněmi. Oproti tomu zapomeňte na hákový kříž. Je jedno, jestli jste nácek, nebo historik, o svastice se na síti nemluví. Postnete její obrázek jednou a už si nezafacebookujete.
S kanónem na vrabce
Často se nemůžu ubránit dojmu, že Meta chodí s kanonem na vrabce a reálné průšvihy neřeší. A nebo je to možná přesně opačně a dopadá to jako v každé demokracii. Pravidla “slušným” uživatelům komplikují život a zločinci stejně přijdou na to, jak je obejít. Průšvih s ovlivňováním prezidentských voleb v USA v roce 2016 vyústil ve velmi přísné a kontrolované podmínky politických kampaní i v Evropě, na které mohou nejvíc dojet kandidáti do menších funkcí, bez velkých rozpočtů, protože “laik” už politickou reklamu na Facebooku nezvládne ani zapnout.
Stěžovat bych si mohla asi dál, ale vás už by to určitě nudilo. Co dodat závěrem? Občas zvažuju, že začnu Metě zahýbat s Googlem. A co vy?
Potřebujete pomoct s nastavením kampaní? Mrkněte sem.
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Na konci března zahájila koalice Spolu volební kampaň a v rámci ní zvolila výrazné barvy v čele se zelenou a meruňkovou. Co na to odborníci?
Psal se rok 2006. Pár týdnů před volbami média zaplavily dramatické titulky: „Lidovci by se do Sněmovny nedostali!“ Nastal mazec.
O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.
1. Co jsou komunální volby a kdo má právo volit? 2. Kdo může být zvolen do zastupitelstva obce? 3. Jaké jsou překážky výkonu volebního práva? 4. Jak se vytváří volební okrsky a obvody? 5. Jaké existují druhy volebních stran a jak se podává kandidátní listina? 6. Jak se hlasuje a co se děje s hlasovacími lístky? 7. Jak se zjišťují výsledky voleb a co se stane, když se objeví chyby nebo nesrovnalosti?