Jaroslav Poláček
Sdílejte
Napsal: Jaroslav Poláček
Dočteno? Pošlete to dál.


Někdy v létě 2009 jsem ho potkal poprvé v roli volebního manažera, přestože jsme se viděli poprvé pár let před tím na Dřevíči. Vznikla TOP 09. Předčasné volby měly být za pár týdnů.
Dovolím si sdílet tři vzpomínky, které mi utkvěly v paměti.
Tou první je setkání v tom horkém létě. Za mnohé naše první školení ke kampani v divadle v Karlíně. Karlova dýmka, sandále a jeho zájem o horkou novinku Facebook – chtěl ho využít, aby věděl, co lidi trápí a co řeší.
Koukněte se sami a omluvte ten strašidelný zvuk:
Nechyběla mu odvaha a chuť provokovat. Dodnes rád vyprávím příběh, kdy kreativní tým (Brada, Ondrová, Slovák) navrhl na začátek kampaně střídat podobu Karla s kostlivcem. Polilo mě horko při představě, jakou kanonádu spustí konkurence, když tohle uvidí. Karel se do toho nápadu zamiloval. Moc dobře věděl, že kampaň musí být vtipná, aby zaujala. Ještě v roce 2010 přišel s nápadem na volební spot Admirál, který rozbil YouTube. Koukněte se sami do fotogalerie.
https://www.top09.cz/volby/archiv/2010-poslanecka-snemovna/jarni-volebni-kampan-2961.html
Mimochodem – tím to neskončilo. Pankáč, agent 009, neprošel jen náčelník, protože ten patřil prezidentu Havlovi.
Třetí vzpomínka je na Karla, který přes svou vlídnost a galantnost dokázat být přísným šéfem a upřímně nesnášel pocit, že se s ním někdo snaží manipulovat. Vždycky měl nejvýš zájmy naší země a pokud byl přesvědčen, že to je správný názor nehnul s ním ani Kalousek. Byl to státník a takových máme, bohužel, málo.
Jaroslav Poláček,
volební manažer TOP 09 v letech 2009 – 2016
Kdybyste si chtěli víc na Karla zavzpomínat, zkuste tohle místo: https://www.youtube.com/@topvidea/videos – doporučuji videa seřadit od nejstaršího.
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Chtěli jsme posvítit na financování kampaní, ale Meta a Google raději zhasnuli. 💡 Peníze jsou jako voda. Cestu si najdou. Obávám se, že jsme chtěli čistší stůl, ale jen jsme zametli špínu pod koberec. Čtěte, proč regulace paradoxně vytvořila šedou zónu a co teď zbývá kandidátům. 🌵
Od 10. října 2025 platí nová nařízení EU pro politickou reklamu (TTPA). Google a Meta zakázaly kampaně v EU. Český zákon č. 234/2025 Sb. vstoupí v plné účinnosti od 1. ledna 2026. Praktický průvodce pro zadavatele - co musíte označit, jak sbírat data, kde ještě můžete inzerovat a jak se vyhnout nemalým pokutám.
Studie Evropské vysílací unie: 81 procent odpovědí obsahuje chyby. Ne drobné překlepy. Faktické bludy. Gemini dokonce popírá realitu — astronauti neuvízli ve vesmíru, tvrdí Google. Jen si plete realit
Québec vydal kodex pro používání AI v politických kampaních. Dva profesoři, čtyři pravidla, dvě strany podepsaly. Experiment s etikou uprostřed voleb.

