PRodukujeme
Sdílejte
Napsal: PRodukujeme
Dočteno? Pošlete to dál.


Autor využil svých zkušeností v oblasti politického marketingu a volebních kampaní (pracoval jako volební manažer KDU-ČSL, TOP 09 a vede specializovanou agenturu na volby) a sepsal zejména praktické rady a tipy, které mohou být prospěšné pro ty, kteří se chtějí zapojit do politického boje ve své obci, tedy na komunální úrovni, a volby vyhrát.
“Úspěch předvolební kampaně ale tkví v něčem jiném než v počtu rozvěšených plakátů. Pokud chcete vyhrát, musíte začít zevrubnou analýzou nejen vlastních možností, ale i konkurentů a hlavně cílových skupin – svých voličů.”
Poláček v knize podrobně vysvětluje, jak začít s volební kampaní a jak ji následně uchopit. Opírá se o tři základní pilíře: strategii, rozpočet a načasování kampaně. Nabízí užitečné informace o nejlepších způsobech využití sociálních sítí a digitálních technologií v rámci volební kampaně, organizaci volebních akcí a debat, tedy kontaktní kampaně, nebo vysvětluje, jak připravit politický program. Jeho manuál také zahrnuje kapitoly o volebních štábech, fundraisingu a praktických otázkách kolem voleb včetně stručného vhledu do volební legislativy.
“Každá dobrá kampaň potřebuje domino efekt, který spočívá v jejím správném nastavení a načasování. Prostě všechno musí zaklapnout do sebe. Správně a včas.”
Celkově, kniha „Volby v kapse“ nabízí praktické rady pro politické kandidáty, kteří chtějí zlepšit své šance na vítězství v politických volbách. Poláček ve své knize využívá své zkušenosti a znalosti z politických kampaní, na kterých se podílí přes 20 let a z knihy to je znát.
Na rozdíl od knih a učebnic s teorií politologie, kterých na trhu existuje celá řada, tento manuál je prostě návodem, který nejvíce ocení nováčci. Autor už dopředu počítal s tím, že se kniha dostane do ruky někomu, kdo by rád kandidoval, ale má na to omezený rozpočet i čas. Ví také, že během kampaně čas běží třikrát rychleji než normálně a upozorňuje na nejčastější rizika. Přesto by určitě knize prospěl větší počet příkladů a konkrétních situací, na kterých by bylo možné názorně vysvětlit doporučené postupy.
Přesto je praktické využití knihy „Volby v kapse“ velké. Kniha je užitečná pro ty, kteří se chtějí stát kandidáty, stejně jako pro ty, kteří chtějí pomoci s organizací kampaně nebo propagací kandidáta. Knihu lze získat v online knihkupectvích nebo na stránkách agentury PRodukujeme.
“Nečekal jsem něco takhle praktického, ale je jasné, že jsem právě něco takhle praktického potřeboval. Jenom jsem o tom nevěděl.”
“Ke konci kampaně nikdo vlastně nevěděl, co má dělat a proč, a podle toho to vypadalo a dopadlo. Na několika místech knížky jsem měl dojem, jako byste popisoval tu naši chaotickou situaci, ale to bude zřejmě tím, že se tyhle věci opakují, nejspíš pořád dokola, a jsou zcela přenositelné.”
Autor: Jan Večerek, Týdeník Euro, 3. 5. 2023
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Parlament projednává návrh zákona o volebních kampaních, který přináší mimo jiné nový přestupek týkající se lží. Server Podnikatel.cz se na nás obrátil s pěti dotazy ohledně tohoto zákona, článek na tomto serveru vyšel 3. února 2025.
Jsou strany koalice SPOLU, tedy ODS, KDU-ČSL a TOP 09 silnější samy o sobě, anebo v rámci koalice? Jde o klíčovou otázku, na kterou si musejí politici co nejdřív odpovědět.
Rok 2023 byl na delší dobu jediným rokem, kdy neproběhly žádné volby. Teď opět postupně proběhnou volby do Senátu, do obecních zastupitelstev, do krajů, do Sněmovny, ale i do Evropského parlamentu.
Měl by podle politického marketéra Jaroslava Poláčka jít projekt SPOLU do evropských voleb společně? „Mě jako voliče by to hrozně bavilo, ty polemiky mezi Luďkem Niedermayerem a Sašou Vondrou, kteří si vyměňují názory na různých serverech. Ty polemiky jsou zároveň ale hrozně chytře vyargumentované a patří do politické diskuze. Myslím, že pokud mám někde nějakou značku, tak v půlce trasy vysvětlovat, že ta značka není a že to jsou třeba tři svébytné strany, to z hlediska komunikace považuji za komplikaci,“ říká politický marketér Jaroslav Poláček, který byl hostem Interview Martina Kováře.