Jaroslav Poláček
Sdílejte
Napsal: Jaroslav Poláček
Dočteno? Pošlete to dál.


Tady je výčet nástrojů, které už dnes používáme ve volebních kampaních. Žádná omáčka, prostě seznam toho, co umíme a děláme.
- AI pro komunikaci – využíváme platformu Chatbuilders, která nám umožňuje zapojit více model AI a nabídnout voličům informace o programu, kandidátech, průběhu voleb. Vše na základě přirozeného jazyka, ne jednoduchého (a vlastně hloupého) algoritmu, když něco, tak něco. Tohle je výrazně lepší a může to v nějaké (relativně malé) míře nahradit kontaktní kampaň. Respektive ji to může zajímavým způsobem rozšířit. Zkušenosti z této kampaně jsou skvělým zdrojem dat a informací pro další volby. Future is comming.
- ChatGPT a další modely jsou pomocníkem pro formulaci programu, různých textových výstupů, přeformulaci prohlášení, ale pojďme si říci, že dobrý autor (říká se copywritter) ještě pořád má své místo na slunci.
- Ilustrační obrázky Vám vygeneruje Chat GPT s modelem Dall-E 3, ale dýchá mu na záda Flux. Jde o to, co chcete. Flux se například dokáže naučit obličej a pracovat s ním. Chcete vědět, jak byste vypadali jako modelka, i když jste muž? Vše je možné. Jediné, co musíte vymyslet je zasazení do kontextu, i když to s novým o1-preview, tak bude trochu „jiné“.
- Potřebujete plánovat kontaktní kampaně a přemýšlet na základě mapy. AI od Googlu, Gemini umí pracovat s programy Google – Maps a Youtube jsou první na řadě.
- Automatizace budou nepochybně výhodou pro široké nasazení těchto nástrojů, protože v těch „velkých“ volbách potřebujete pracovat s velkým počtem lidí. Stejně jako existují v marketingu spotřebitelské trychtýře, tak i v tom politickém bude možné nasadit systémy, které se pokusí se „zájemce“ udělat přesvědčeného voliče. S využitím různých nástrojů a komunikačních kanálů. Například systémy na posílání mailů (Mailchimp nebo český Ecomail) či SMS (SMS-manager). Méně zapojení lidí znamená menší náklady a dostupnost takových nástrojů i pro menší, levnější kampaně.
- Speciální nástroje nám dnes pomáhají vytvářet grafiku (Canva), pracovat s titulky ve videích (Descript), stříhat (Canva a OpenShot), rozpohybovat grafiku (Canva a Runway). Nebo třeba vytvořit rychle krátká vide z delšího. Používali jsme i Auphonic pro úpravy zvuku a odstranění šumu.
Ten seznam by mohl být mnohem delší. Automatizace dovolují přenášení informací mezi FB/Insta stránkami, jejich lajkování, komentování. Přenášení informací z digitálního světa do toho reálného. Smysl takového počínání je však prostý – dosáhnout větší konverze od osloveného voliče po voliče volícího. A v tom se zdá AI a automatizace jako výzva.
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Na konci března zahájila koalice Spolu volební kampaň a v rámci ní zvolila výrazné barvy v čele se zelenou a meruňkovou. Co na to odborníci?
Psal se rok 2006. Pár týdnů před volbami média zaplavily dramatické titulky: „Lidovci by se do Sněmovny nedostali!“ Nastal mazec.
O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.
1. Co jsou komunální volby a kdo má právo volit? 2. Kdo může být zvolen do zastupitelstva obce? 3. Jaké jsou překážky výkonu volebního práva? 4. Jak se vytváří volební okrsky a obvody? 5. Jaké existují druhy volebních stran a jak se podává kandidátní listina? 6. Jak se hlasuje a co se děje s hlasovacími lístky? 7. Jak se zjišťují výsledky voleb a co se stane, když se objeví chyby nebo nesrovnalosti?