Michal Pilař
Sdílejte
Napsal: Michal Pilař
Dočteno? Pošlete to dál.


Tématem rozhovoru byly nejenom volby budoucí, ale i minulé kampaně a šance nových stran. Server INFO.cz pozval volebního manažera Jaroslava Poláčka, který okomentoval současnou situaci. „Už volby z loňského roku (krajské a senátní, pozn. redakce) ukázaly, že dojde ke zcela zásadním změnám. Loni jsem byl u tří různých kampaní, a když jsem sledoval strukturu rozpočtů, byl jasný příklon k digitálním médiím, ke komunikaci na sociálních sítích. K mé velké lítosti tam byly oslabeny veškeré věci, které se týkaly kontaktní kampaně. Nikomu se nechtělo klepat na dveře či svolávat mítinky,“ vysvětluje Poláček. Přesto, jak dodává, kde je vůle, tam je cesta. „Realizovat kontaktní kampaň stále jde. Loni jsme ji například dělali na modelu takzvaného speed datingu. Voliči se u stolečků s politiky rychle střídají, politik tak k voličům nehovoří v davu, ale vždy je to jeden na jednoho.“ a Vy si můžete celý rozhovor poslechnout právě na tomto odkazu.
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Québec vydal kodex pro používání AI v politických kampaních. Dva profesoři, čtyři pravidla, dvě strany podepsaly. Experiment s etikou uprostřed voleb.
Problém není v tom, co AI dokáže. Problém je v tom, čemu lidé přestávají věřit.
Volby 2025 změnily mapu. Čím chudší region, tím více hlasů pro ANO. Pětikoalice hraje na důležité a zůstává na 30 % v periférii. Antisystémové strany ztratily kyslík.
Populismus je částečně reakcí na to, že hlavní strany nezastupují politické postoje voličů, zejména v kulturních otázkách.

