PRodukujeme
Sdílejte
Napsal: PRodukujeme
Dočteno? Pošlete to dál.


Volební kampaň ČSSD je jako rozmazlené dítě: supí, brečí a zuřivě kope kolem sebe
„Před volbami už budeme na úplně jiném stupni proočkovanosti, navíc jsem přesvědčen, že Andrej Babiš a vládní strany budou mít připravenu celou řadu dárečků pro cílové skupiny. Ta debata bude vypadat úplně jinak než dnes,“ míní Poláček, který se volebním kampaním profesně věnuje poslední dvě dekády.
Dnešní realita přeplněných nemocnic, „prvenství“ v covidových žebříčcích, vyčerpaní doktoři a zdravotnictví na hraně kapacit? Zapomenuto. Před říjnovými parlamentními volbami bude situace velmi pravděpodobně vypadat jinak a politické strany v novém klimatu svedou velkou bitvu o interpretaci posledního přibližně roku a půl v Česku. Alespoň tak vidí nadcházející kampaň veterán politického marketingu Jaroslav Poláček. „Ta situace za tři, čtyři měsíce, po prázdninách, kdy začne horká fáze kampaně, bude vypadat úplně jinak než dnes. V tu chvíli už budeme proočkováni, zmizí přeplněnost nemocnic. A pak se zde svede zásadní interpretační bitva, jestli ta pandemie byla, či nebyla zvládnutá. Uvidíme, jestli opozice bude schopná odargumentovat, že zde zbytečně zemřela spousta lidí,“ míní Poláček.
Podle něj se promění i forma kampaně. Bude méně kontaktní a více digitální. „Už volby z loňského roku (krajské a senátní, pozn. redakce) ukázaly, že dojde ke zcela zásadním změnám. Loni jsem byl u tří různých kampaní, a když jsem sledoval strukturu rozpočtů, byl jasný příklon k digitálním médiím, ke komunikaci na sociálních sítích. K mé velké lítosti tam byly oslabeny veškeré věci, které se týkaly kontaktní kampaně. Nikomu se nechtělo klepat na dveře či svolávat mítinky,“ vysvětluje Poláček. Přesto, jak dodává, kde je vůle, tam je cesta. „Realizovat kontaktní kampaň stále jde. Loni jsme ji například dělali na modelu takzvaného speed datingu. Voliči se u stolečků s politiky rychle střídají, politik tak k voličům nehovoří v davu, ale vždy je to jeden na jednoho.“
Jaký úspěch tato rychlorande s politiky měla u voličů? Jak přesvědčit 40 procent nevoličů, aby přišli k volbám? A co čeká třeba Mikuláše Mináře a jeho hnutí? Poslechněte si celý podcast.
Podcast Kapitola, 19. 3. 2021
https://www.info.cz/podcasty/kapitola-podcast/bude-to-bitva-o-vyklad-pandemie-predvida-hlavni-tema-volebnich-kampani-analytik
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Na konci března zahájila koalice Spolu volební kampaň a v rámci ní zvolila výrazné barvy v čele se zelenou a meruňkovou. Co na to odborníci?
Psal se rok 2006. Pár týdnů před volbami média zaplavily dramatické titulky: „Lidovci by se do Sněmovny nedostali!“ Nastal mazec.
O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.
1. Co jsou komunální volby a kdo má právo volit? 2. Kdo může být zvolen do zastupitelstva obce? 3. Jaké jsou překážky výkonu volebního práva? 4. Jak se vytváří volební okrsky a obvody? 5. Jaké existují druhy volebních stran a jak se podává kandidátní listina? 6. Jak se hlasuje a co se děje s hlasovacími lístky? 7. Jak se zjišťují výsledky voleb a co se stane, když se objeví chyby nebo nesrovnalosti?