PRodukujeme
Sdílejte
Napsal: PRodukujeme
Dočteno? Pošlete to dál.


A že to není nic triviálního, ukazují dlouhé měsíce váhání před oznámením společné kandidátky pro evropské volby. Veterán politických kampaní a zakladatel agentury PRodukujeme Jaroslav Poláček však tvrdí, že aby měly tyto strany šanci na přesvědčivý úspěch, musejí usilovat o hlubší integraci v rámci koalice.
Synergické efekty trojkoalice, která by tak vyplnila celý středo-pravý prostor, by podle Poláčka převýšily individuální volební zisky – tím spíš, že KDU-ČSL se v posledních měsících potácí výrazně pod pětiprocentní hranicí potřebnou pro vstup do Poslanecké sněmovny, a TOP 09 si jejím překročením rovněž nemůže být dvakrát jistá.
„Výzkumy navíc dnes ukazují, že v prostoru, o nějž tyto strany usilují, se hraje i o to, že by mohly ztratit statisíce nespokojených voličů, kteří čekají, zda se pro ně objeví nová politická strana,“ říká Poláček.
Podle Poláčka je nutnost větší integrace SPOLU o to důležitější, že hlavní opoziční strana, hnutí ANO, se aktivně snaží „otrávit“ voliče pětikoalice, aby nepřišli k volbám. „Přesně tak se to v kampaních dělá,“ upozorňuje Poláček. „Ve volbách se hraje hlavně o to, aby volič z té druhé strany byl natolik znechucený, že raději zůstane doma. A hnutí ANO na tuto strategii jistě sází.“
Kdy se podle Poláčka zastaví propad preferencí vládních stran? Měl by podle něj Petr Fiala kvůli politickým bodům obměnit kabinet? A dokázal by vymyslet kampaň, která vrátí ČSSD zpátky do Poslanecké sněmovny?
Celá epizoda podcastu Česká jízda je dostupná na INFO.CZ https://www.info.cz/video/ceska-jizda-video/spolu-se-musi-vice-semknout-rika-politicky-strateg-polacek-hnuti-ano-se-podle-nej-snazi-koalici-otravit-volice
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Chtěli jsme posvítit na financování kampaní, ale Meta a Google raději zhasnuli. 💡 Peníze jsou jako voda. Cestu si najdou. Obávám se, že jsme chtěli čistší stůl, ale jen jsme zametli špínu pod koberec. Čtěte, proč regulace paradoxně vytvořila šedou zónu a co teď zbývá kandidátům. 🌵
Od 10. října 2025 platí nová nařízení EU pro politickou reklamu (TTPA). Google a Meta zakázaly kampaně v EU. Český zákon č. 234/2025 Sb. vstoupí v plné účinnosti od 1. ledna 2026. Praktický průvodce pro zadavatele - co musíte označit, jak sbírat data, kde ještě můžete inzerovat a jak se vyhnout nemalým pokutám.
Studie Evropské vysílací unie: 81 procent odpovědí obsahuje chyby. Ne drobné překlepy. Faktické bludy. Gemini dokonce popírá realitu — astronauti neuvízli ve vesmíru, tvrdí Google. Jen si plete realit
Québec vydal kodex pro používání AI v politických kampaních. Dva profesoři, čtyři pravidla, dvě strany podepsaly. Experiment s etikou uprostřed voleb.

