PRodukujeme
Sdílejte
Napsal: PRodukujeme
Dočteno? Pošlete to dál.


A že to není nic triviálního, ukazují dlouhé měsíce váhání před oznámením společné kandidátky pro evropské volby. Veterán politických kampaní a zakladatel agentury PRodukujeme Jaroslav Poláček však tvrdí, že aby měly tyto strany šanci na přesvědčivý úspěch, musejí usilovat o hlubší integraci v rámci koalice.
Synergické efekty trojkoalice, která by tak vyplnila celý středo-pravý prostor, by podle Poláčka převýšily individuální volební zisky – tím spíš, že KDU-ČSL se v posledních měsících potácí výrazně pod pětiprocentní hranicí potřebnou pro vstup do Poslanecké sněmovny, a TOP 09 si jejím překročením rovněž nemůže být dvakrát jistá.
„Výzkumy navíc dnes ukazují, že v prostoru, o nějž tyto strany usilují, se hraje i o to, že by mohly ztratit statisíce nespokojených voličů, kteří čekají, zda se pro ně objeví nová politická strana," říká Poláček.
Podle Poláčka je nutnost větší integrace SPOLU o to důležitější, že hlavní opoziční strana, hnutí ANO, se aktivně snaží „otrávit" voliče pětikoalice, aby nepřišli k volbám. „Přesně tak se to v kampaních dělá," upozorňuje Poláček. „Ve volbách se hraje hlavně o to, aby volič z té druhé strany byl natolik znechucený, že raději zůstane doma. A hnutí ANO na tuto strategii jistě sází."
Kdy se podle Poláčka zastaví propad preferencí vládních stran? Měl by podle něj Petr Fiala kvůli politickým bodům obměnit kabinet? A dokázal by vymyslet kampaň, která vrátí ČSSD zpátky do Poslanecké sněmovny?
Celá epizoda podcastu Česká jízda je dostupná na INFO.CZ https://www.info.cz/video/ceska-jizda-video/spolu-se-musi-vice-semknout-rika-politicky-strateg-polacek-hnuti-ano-se-podle-nej-snazi-koalici-otravit-volice
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
„Držíme palce novým uskupením. Byla by úplná katastrofa, kdyby se opakoval rok 2021," říká Babiš na mítincích. Tahle věta není pozdrav od souseda. Ve skutečnosti je to chladný kalkul.
Na konci března zahájila koalice Spolu volební kampaň a v rámci ní zvolila výrazné barvy v čele se zelenou a meruňkovou. Co na to odborníci?
Psal se rok 2006. Pár týdnů před volbami média zaplavily dramatické titulky: „Lidovci by se do Sněmovny nedostali!“ Nastal mazec.
O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.