PRodukujeme
Sdílejte
Napsal: PRodukujeme
Dočteno? Pošlete to dál.


Autor využil svých zkušeností v oblasti politického marketingu a volebních kampaní (pracoval jako volební manažer KDU-ČSL, TOP 09 a vede specializovanou agenturu na volby) a sepsal zejména praktické rady a tipy, které mohou být prospěšné pro ty, kteří se chtějí zapojit do politického boje ve své obci, tedy na komunální úrovni, a volby vyhrát.
“Úspěch předvolební kampaně ale tkví v něčem jiném než v počtu rozvěšených plakátů. Pokud chcete vyhrát, musíte začít zevrubnou analýzou nejen vlastních možností, ale i konkurentů a hlavně cílových skupin – svých voličů.”
Poláček v knize podrobně vysvětluje, jak začít s volební kampaní a jak ji následně uchopit. Opírá se o tři základní pilíře: strategii, rozpočet a načasování kampaně. Nabízí užitečné informace o nejlepších způsobech využití sociálních sítí a digitálních technologií v rámci volební kampaně, organizaci volebních akcí a debat, tedy kontaktní kampaně, nebo vysvětluje, jak připravit politický program. Jeho manuál také zahrnuje kapitoly o volebních štábech, fundraisingu a praktických otázkách kolem voleb včetně stručného vhledu do volební legislativy.
“Každá dobrá kampaň potřebuje domino efekt, který spočívá v jejím správném nastavení a načasování. Prostě všechno musí zaklapnout do sebe. Správně a včas.”
Celkově, kniha „Volby v kapse“ nabízí praktické rady pro politické kandidáty, kteří chtějí zlepšit své šance na vítězství v politických volbách. Poláček ve své knize využívá své zkušenosti a znalosti z politických kampaní, na kterých se podílí přes 20 let a z knihy to je znát.
Na rozdíl od knih a učebnic s teorií politologie, kterých na trhu existuje celá řada, tento manuál je prostě návodem, který nejvíce ocení nováčci. Autor už dopředu počítal s tím, že se kniha dostane do ruky někomu, kdo by rád kandidoval, ale má na to omezený rozpočet i čas. Ví také, že během kampaně čas běží třikrát rychleji než normálně a upozorňuje na nejčastější rizika. Přesto by určitě knize prospěl větší počet příkladů a konkrétních situací, na kterých by bylo možné názorně vysvětlit doporučené postupy.
Přesto je praktické využití knihy „Volby v kapse“ velké. Kniha je užitečná pro ty, kteří se chtějí stát kandidáty, stejně jako pro ty, kteří chtějí pomoci s organizací kampaně nebo propagací kandidáta. Knihu lze získat v online knihkupectvích nebo na stránkách agentury PRodukujeme.
“Nečekal jsem něco takhle praktického, ale je jasné, že jsem právě něco takhle praktického potřeboval. Jenom jsem o tom nevěděl.”
“Ke konci kampaně nikdo vlastně nevěděl, co má dělat a proč, a podle toho to vypadalo a dopadlo. Na několika místech knížky jsem měl dojem, jako byste popisoval tu naši chaotickou situaci, ale to bude zřejmě tím, že se tyhle věci opakují, nejspíš pořád dokola, a jsou zcela přenositelné.”
Autor: Jan Večerek, Týdeník Euro, 3. 5. 2023
STAY IN THE LOOP
Funguje to takhle: Vy nám dáte email. My Vám napíšeme, až vyjde další článek.
Názor? Komentář? Nebo jste tu našli chybu? Napište.
Na konci března zahájila koalice Spolu volební kampaň a v rámci ní zvolila výrazné barvy v čele se zelenou a meruňkovou. Co na to odborníci?
O politické kampani se má mluvit. Reklama musí překvapit a zaujmout. Tento text je sám o sobě důkazem toho, že prvního cíle se koalici SPOLU (složené ze stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) podařilo dosáhnout. Ale zas tak jednoduché to není.
Parlament projednává návrh zákona o volebních kampaních, který přináší mimo jiné nový přestupek týkající se lží. Server Podnikatel.cz se na nás obrátil s pěti dotazy ohledně tohoto zákona, článek na tomto serveru vyšel 3. února 2025.
Jsou strany koalice SPOLU, tedy ODS, KDU-ČSL a TOP 09 silnější samy o sobě, anebo v rámci koalice? Jde o klíčovou otázku, na kterou si musejí politici co nejdřív odpovědět.